top of page

Filmvoorstelling: 'Rookie'

Op zondag 29 september, ben ik naar de bioscoop gegaan met een vriendin. Samen zijn we naar de film ‘Rookie’ gaan kijken. Ik koos voor deze film omdat ik al eens graag kijk naar een Nederlandstalige film, maar omdat mijn vader dat niet leuk vindt om naar te kijken, neem ik graag de kans wanneer dit mogelijk is. ‘Rookie’ was de enige Nederlandstalige film die op dit moment speelde buiten het gamma animatie films die er uiteraard ook waren.


Het verhaal in het kort

Matteo speelde een jongeman genaamd Nicky De Wolf, die zijn broer Andy verloren heeft nadat hij met zijn racemotor crashte. Nicky doet ook aan deze motorsport en maakt een zwaar accident mee waardoor hij slecht te been geraakt. Omdat hij zijn sport niet wilt opgeven spoort hij zijn neefje Charlie aan om het van hem over te nemen. Nicky doet hem zijn motor cadeau, waardoor zijn neefje helemaal verkocht is. Veerle Baetens vervult de rol van Vero, moeder van Charlie en vrouw van Andy. Zij ziet het niet echt zitten dat haar zoon hier mee begint, maar laat hem het toch proberen al moet Nicky haar wel beloven dat er niks met hem zal gebeuren. Mijn verwachtingen

Mijn verwachtingen voor deze film waren niet super hoog. Ik had al kort gelezen waar de film over ging en het sloot niet helemaal aan bij mijn interesses. Ik kon dus eigenlijk enkel maar verrast worden. Waarom sprak het me dan toch aan om dit als cultuurevenement te nemen? Wel omdat er 2 acteurs in meespeelden die ik graag aan het werk zie namelijk Matteo Simoni en Veerle Baetens. Telkens ik hun bezig zie vind ik echt dat ze goed in hun rol zitten. Dit was ook nu weer het geval.


Mijn ervaring

Ik vond dat de film goed begon maar bleef verder al snel op mijn honger zitten. In het begin was het allemaal nogal spannend met de race en het accident. Daarna zat ik echt te wachten op het volgende spannende moment maar dit bleef lang uit waardoor de film mij op dit punt toch een beetje teleurstelde. Als je geïnteresseerd bent in motoren en motorsport raad ik je toch aan om deze film een keertje te bekijken. Ik kan me voorstellen dat wanneer dit binnen je interessegebied ligt, je een hele andere ervaring en mening hebt.




Comments


bottom of page