top of page

Voor bomma's


Als laatste cultuurevenement ben ik gaan bingoën.

Blaadje met zelfgekozen nummers


Mijn verwachtingen

Ja ja, je leest het goed, ik ben gaan bingoën in een zaaltje in Vosselaar. Ik had al gelezen op de facebookpagina dat het allemaal geldprijzen waren dus dat wist ik al. Wat ik wel had verwacht is dat ik daar binnen zou wandelen met mijn mama en bomma, want zij gingen met mij mee, en dat ik heel veel oude mensen zou aantreffen. Niet was minder waar. Ik zag ook gewoon volwassen vrouwen en mannen en ik zag ook een paar kindjes.


Aankomst

We moesten ons aanmelden met ons covid-safeticket en onze identiteitskaart. Daarna werden we een tafel aangewezen. Terwijl ik ons een beetje installeerde aan onze tafel, waren mijn mama en bomma kaarten gaan halen en drankjetons. Uiteraard kozen we ervoor om het meteen goed te doen en all-in te gaan. Dus ze kochten: een boek van 12 grote rondes, een extra ronde, een molentje, een kaartje waar je zelf nummers op mocht invullen en een lotje kregen we erbij. Een heleboel dus.


Het spel

We gingen als eerste onze kaartjes invullen waar we zelf onze nummers moesten opschrijven wat daarachter hing een tweede, lichtgeel papiertje dat je moest binnenbrengen. Twee lijntjes waren gratis en per extra lijntje dat je wou invullen betaalde je €0,50. We besloten om €1 bij te leggen zodat we 4 lijntjes konden invullen. Nadat dat in orde was hebben we dat blaadje, het molentje, de extra ronde en het lotje aan de kant gelegd. We begonnen in het boek. Elke grote ronde telde 3 kleine rondes. Zo mocht je eerst roepen als je één lijntje vol had, daarna als je twee lijntjes had en tot slot bij een vol kaartjes wat gelijk is aan drie volle lijntjes binnen één hokje. Zo deden we de eerste zes bladen van dat boek. Mijn bomma en ik hebben niet mogen roepen maar mijn mama heeft €40 gewonnen omdat ze twee lijntjes had gehaald. Na deze 6 bladen deden we het molentje. Dit was spannend want ik had nog maar twee nummertjes nodig voor een volle kaart, maar helaas weer niets. Toen was het pauze. Tijdens de pauze werd een tombola gedaan, maar ook daar hebben we niets mee gewonnen. Na de pauze begonnen we terug met het kaartje waar we zelf onze nummers op hadden ingevuld. Dit was bij mij een grote flop. Ik heb slechts drie nummertjes kunnen aanduiden. Dit blaadje ging echter wel enkel maar voor 1 lijntje. Daarna gingen we verder met het boek. Doorheen alle rondes heb ik enkele keren op één gestaan maar niets gewonnen. Voordat we begonnen aan blad nummer twaalf, was het tijd voor de extra ronde. Hiermee kon je grotere geldbedragen winnen, maar opnieuw helemaal niets. Tot slot nog de allerlaatste ronde gespeeld, maar mijn bomma en ik zijn met lege handen naar huis moeten gaan. Gelukkig kon mijn mama met €40 naar huis.


Eenmalig of nog een keertje?

Ik vond het eigenlijk wel leuk om eens te doen. Dit omdat het toch wel wat spanning met zich meebrengt. Je wilt zo graag iets winnen en wanneer je dan dichtbij komt hoop je erop dat jouw nummers nog vallen. Daarnaast zou het ook superleuk zijn als ik eens iets mocht winnen. Dat is al rede genoeg voor mij om het nog een keertje te doen. Ik wil winnen!

Comments


bottom of page