top of page

Overlegcomité schroeft regels cultuursector terug naar situatie van voor 22 december


Boos

Ik koos voor dit artikel omdat ik blij was deze titel te lezen. Ik was een beetje boos dat de cultuursector opnieuw degene was die zich moest opofferen omdat het virus weer in stijgende lijn ging. Ik zag geen probleem met hoe het er aan toe ging. Er werd afstand gehouden, er was een maximum voor het aantal personen en mondmaskers waren verplicht. Omdat hij virus in stijgende lijn ging en zij de dupe ervan waren besloten heel veel mensen om samen te komen en te protesteren. Ik denk dat we allemaal deze beelden wel voorbij zien komen, niet op het nieuws, dan vast wel op iemands sociale media want er is vast wel een bekend persoon die je volgt.


3 december

Wanneer ik dit artikel las, was ik blij dat hun protest had geholpen en dat ze terug aan de slag mochten met de regels die daarvoor van kracht waren.

Deze regels werden vastgelegd op 3 december:

  1. Enkel zitplaatsen zijn toegestaan

  2. Covid Safe Ticket (CST) moet getoont worden

  3. Mondmasker is verplicht

  4. Een maximum aantal van 200 bezoekers

Ik denk dat deze 4 vuistregels zeker te doen zijn en dat het nog steeds veilig kan blijven als iedereen hier naar luistert.

Ik ben dus, zoals eerder al vermeld, blij dat al deze mensen terug aan de slag mogen. Het zijn er immers een hele boel. Dit is hun werk en waar zij hun geld mee verdienen en dit werd al enkele keren van hen weggenomen. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik telkens opnieuw beroofd werd van mijn job te mogen doen. Want geen job betekent geen geld en geen geld betekent oppassen met wat je doet en koopt.


Link met cultuurportfolio

Het was voor mij ook super vervelend om te horen dat deze sector opnieuw getroffen was, want ik moest nog 2 culturele evenementen zien te vinden. Als deze sector sluit, valt er al een hele boel aan keuzes weg en moet je goed op zoek gaan naar lokale evenemten die nog wel kunnen doorgaan en dat was een hele zoektocht. Nu deze sector terug actief is, heb ik terug meer keuze voor een cultuurevenement te vinden voor mijn cultuurportfolio.


Comments


bottom of page